مقالات کوچینگی برای مدیران

چرا و چگونه سازمان‌ها می‌بایستی از توسعه فردی استفاده کنند؟

, , , ,
چرا و چگونه سازمان‌ها می‌بایستی از توسعه فردی استفاده کنند؟ اغلب اوقات در بخش مدیریت منابع انسانی به سابقه دانشگاهی یا فنی یک فرد متقاضی کار بیشتر از صلاحیت‌هایی که بر رشد فردی او اشاره دارد، اهمیت می‌دهیم درحالی‌که همه می‌دانیم آنچه باعث موفقیت و بر…

ده روش مؤثر برای توانمندسازی کارکنان: با یک تیر بیش از دو نشان بزنید.

, ,
ده روش مؤثر برای توانمندسازی کارکنان: با یک تیر بیش از دو نشان بزنید. اگر شما هم نقش مدیریتی به عهده گرفته باشید، می‌دانید اولین چیزی که هر مدیری باید یاد بگیرد این است که موفقیت او به موفقیت کارکنانش وابسته است. هرچقدر شما کارمندان تواناتر…
Employee participation

چگونه مشارکت کارکنان در سازمان را افزایش دهیم؟- نقش پیاده‌سازی فرهنگ کوچینگ

, ,
هرکسی که دستی در مدیریت و کسب‌وکار داشته باشد، می‌داند که مهم‌ترین عامل موفقیت‌های شرکت‌ها، حتی با داشتن شرایط برابر، میزان همکاری در تیم و بالا بودن مشارکت کارکنان در سازمان است. ممکن است شما به‌عنوان مدیر یا رهبر یک سازمان از تلفن‌های مکرر یا…
Self-expression

مهارت خود ابرازی یا جرات ورزی: چگونه به بهترین شیوه خودمان را در محیط کار ابراز کنیم؟

, ,
حتماً برای شما هم پیش‌آمده که در موقعیت‌های مختلف کاری حرف خود را خورده‌اید و از درخواستی که درباره وضعیت کاری و همکاری داشته‌اید، صرف‌نظر کرده‌اید. احتمالاً این تجربه را هم داشته‌اید که به علت فشار کاری یا تبعیضی که حس کرده‌اید، حرفتان را ب…
Make a habit

چگونه یک عادت جدید ایجاد کنیم یا یک عادت قدیمی و ناکارآمد را با یک عادت کارآمد جایگزین کنیم؟

, ,
چگونه یک عادت جدید ایجاد کنیم یا یک عادت قدیمی و ناکارآمد را با یک عادت کارآمد جایگزین کنیم؟ همه‌ی ما به نقش مهم عادت‌ها در زندگی‌مان آگاه هستیم. چه بپذیریم چه نپذیریم، اکثر رفتارهای ما متأثر از عادت‌های ما هستند. بسیاری از عادت‌های ما می‌توان…

چالش‌های یک مدیر در نقش کوچ

, , ,
مقاله‌ی حاضر استفاده‌ی روزافزون کوچینگ مدیریتی را موردبررسی قرار می‌دهد و تفاوت‌های کلیدی در مشکلاتی را شناسایی می‌کند که مدیر در نقش کوچ و کوچ درون‌سازمانی/ برون‌سازمانی با آن‌ها مواجه هستند. معمولاً برای کوچ تمام‌وقت و مدیر در نقش کوچ، آموزش…
effective leader

چگونه رهبر مؤثری باشیم؟- هوش هیجانی و مهارت‌های ضروری رهبران مؤثر امروزی

, , ,
شاید نام جک ولش(Jack Welch) به گوشتان خورده‌ باشد شاید هم هیچ نام و نشانی از او در ذهن نداشته‌ باشید. دنیای مدیریت او را به‌عنوان یکی از مؤثرترین مدیران، و ابداع‌گر روش‌های نوین مدیریتی می‌شناسد. جک ولش در سن 44 سالگی توانست لقب جوان‌ترین مدیر یکی از…
types of leadership2

بهترین و مناسب‌ترین سبک رهبری برای توسعه سازمان خود را پیدا و اجرایی کنید.

, , ,
بهترین و مناسب‌ترین سبک رهبری برای توسعه سازمان خود را پیدا و اجرایی کنید. در مقاله قبل به تشریح انواع سبک‌های رهبری، مزایا و معایب هرکدام پرداختیم. حتماً به سبک رهبری و مدیریتی که در سازمان خود اتخاذ کرده‌اید، پی بردید. سبک رهبری که در پی…
سبک‌های رهبری

شناسایی انواع سبک‌های رهبری، مزایا و معایبشان: سبک غالب رهبری و مدیریت در سازمان شما چیست؟

, , ,
تصور کنید از این لحظه به بعد به‌عنوان رهبر یک کسب‌و‌کار منصوب شده‌اید. به‌عنوان رهبری اثربخش، می‌بایستی وظایفی را به عهده ‌بگیرید و در برابر مشکلات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی پاسخ‌هایی ارائه دهید. کار رهبری و وظیفه‌ی شما از دقایقی پیش آغاز شد…
والدین شاغل

سازمان شما، طرح برنامه بهتری برای حفظ و نگهداری والدین شاغل نیاز دارد.

, , ,
شما راهبری با اهداف بلند پروازانه برای خود و تیم‌تان هستید. برنامه‌تان و اهداف مربوط به عملکرد، رشد و کارایی که لازم است در سال پیش رو به آن متعهد شوید تنظیم شده است؛ اما به‌منظور داشتن آمادگی کامل برای این سال، مسئله‌ای وجود دارد که می‌بایستی…
غلبه بر ترس از شکست

راهکارهای غلبه بر ترس از شکست

, , , ,
آیا تا به‌حال برای شما هم پیش آمده است که به دلیل ترس از شکست در کاری، اصلاً به سراغ آن نروید و تصمیم بگیرید آن‌را کنار بگذارید و امتحان نکنید، یا حتی ناخودآگاه، به‌ دلیل احتمال یک شکست بزرگ در آینده، تلاش‌هایتان را متوقف کنید؟ بسیاری از ما ا…
پنج دلیل که چرا کارمندان‌تان مشتاقانه در کار مشارکت نمی‌کنند

پنج دلیل که چرا کارمندان‌تان مشتاقانه در کار مشارکت نمی‌کنند.

, , ,
مشارکت کارکنان به معنای دخیل بودن و متعهد بودن به کارشان و حس رضایت از آن است. یک وابستگی عاطفی مثبت یا منفی کارمند و ارتباط او به شغل، همکاران و سازمان آنها است. کارمندانی که بیشترین مشارکت را دارند ... به کاری را که انجام می‌دهند علاق…
تجربیات جلسات کوچینگ

تجربیات کوچینگی، وقتی رییست داد می‌زنه!

, , , ,
جلسات کوچینگ محل امنی برای واکاوی اتفاق‌های زندگی ماست، شکل‌گیری یک رابطه عمیق و همدلانه بین کوچ و مراجع، این شرایط امن را ایجاد می‌کند و فرصتی برای دیدن مساله، علت‌های پشت آن، احساساتی که ایجاد می‌کند و در نهایت رسیدن به نقطه آگاهی و اقدام فراهم می…
10 نکته درباره‌ی کوچینگ مسیر شغلی

10 نکته درباره‌ی کوچینگ مسیر شغلی

, , , , ,
همه ما می‌دانیم که بازار اشتغال وضعیت چندان خوبی ندارد – هم برای آنها که هیچ شغلی ندارند، هم برای شاغل‌هایی که شغل رویایی‌شان را انجام نمی‌دهند. بنابر تازه ترین داده‌های بیکاری، حدود 118 میلیون نفر در آمریکا بیکار هستند. اگرچه هیچ آمار دقیقی وجود…
هفت روند کاری در مشارکت و اشتیاق شغلی

هفت روند کاری در مشارکت و اشتیاق شغلی و نقش منتورینگ (مربی‌گری)

, , , ,
مشارکت یا اشتیاق سازمانی در فضای کاری امروزی با آن رقابت فزاینده‌اش، موضوع داغی است. نیروهای کاری، سیال­تر هستند، بدین معنی که شرکت­ها شرایط دشوارتری را در جذب و نگهداری کارمندان مستعد دارند. منتورینگ (مربیگری) روشی است که می‌تواند با تقویت روابط…
پنج باوری که کمک می‌کند به یک راهبر بزرگ تبدیل شوید

پنج باوری که کمک می‌کند به یک راهبر بزرگ تبدیل شوید

, , , , ,
راهبران سمت و سوی حرکت، انرژی و حال و هوای تیم را تعیین می‌کنند. حالا دیگر راهبرانی مانند شما بیش از هر زمان دیگری از فرصت‌های موجود بهره برده و برای راهبری کارآمدترِ تیم، کسب و کارها و حتی خانواده‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. در حالیکه مهارت‌ها…
کار تیمی

پنج دلیل اهمیت کارتیمی

, , , ,
اگر نتوانید به‌عنوان بخشی از یک تیم کار کنید، یک استاد کسب و کار بودن در دنیای امروز موفقیتی کسب نخواهد کرد. هرچه از اهمیت کارتیمی بگوییم باز هم کم است! با این‌حال، جمع کردن گروهی از افراد که بتوانند به شکلی کاملاً روان با یکدیگر کار کنند، کارسخ…
هشت ویژگی ضروری یک راهبر مؤثر

هشت ویژگی ضروری یک راهبر مؤثر

, , , ,
رهبران خوب، علاوه بر فراهم آوردن جهت و مشخص کردن مسیر و الهام بخشیدن و راهنمایی کردن؛ شجاعت، شور و اشتیاق، اطمینان، تعهد و جاه‌طلبی را به نمایش می‌گذارند. آنها نقاط قوت و استعدادهای افراد خود را پرورش می‌دهند و تیم‌هایی متعهد برای رسیدن به اهدا…
15 روش راهبرانه برای هدایت بدون مدیریت ذره‌بینی

15 روش راهبرانه برای هدایت بدون مدیریت ذره‌بینی

, , ,
در شرکت ها با سرعت تغییرات بالا، استفاده از روش مدیریت ذره‌بینی می‌تواند برای یک مدیر در تمام بخش‌های مشغول به‌کار، وسوسه‌انگیز باشد. اما با افزایش تعداد تیم‌ها و پیچیدگی‌ها در رشد و گسترش شرکت‌ها، این نوع از عملکرد و اقدامات می‌تواند مدیر را منکوب…
چهار عادت مردمان بسیار تاب‌آور

چهار عادت مردمان بسیار‌ تاب‌آور

, , , ,
وقتی شرایط سخت می‌شود، چه چیزی سبب می‌شود عده‌ای به شرایط مطلوب برگردند و سایرین مذبوحانه دست و پا بزنند؟ روزهای گذشته شلیک‌وار درون سر شما وارد می‌شوند آنها را از ذهن خود خارج کنید، خود را با هیأتی از مشاوران دم‌خور کنید و با ناشناخته‌ها راحت ب…
چگونه از پرش به نتایج اجتناب کنیم

نردبان استنتاج- چگونه از پرش به نتایج اجتناب کنیم؟

, , ,
در محیط کسب و کارهایی که به سرعت حرکت می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنید که اقدامات و تصمیمات شما براساس واقعیت پایه‌گذاری شده است. به همین ترتیب، هنگامی‌که نتیجه‌گیری افراد دیگر را می‌پذیرید و یا آنها را به چالش می‌کشید‌، باید اطمینان داشته باشید که استدلال آنها و شما نیز کاملاً براساس حقایق واقعی استوار است. "نردبان استنتاج" به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.