بازخورد و انتقاد

سه تفاوت بین بازخورد و انتقاد

, , , , ,
سه تفاوت بین بازخورد و انتقاد-من چندین بار در موقعیت‌های مختلف و در شرایطی نسبتاً قاعده‌مند و منظم با مراجعان، اصول دیل کارنگی "انتقاد نکردن، محکوم نکردن و شکایت نکردن" را تمرین کرده‌ام و تقریباً همیشه با این سوال مواجه شده‌ام که "خوب، چطور باید مشکلات را حل کنم، اگر نتوانم انتقاد کنم ؟"

چگونه یک برنامه توسعه فردی (IDP) بنویسیم؟

, , , ,
برنامه توسعه فردی (IDP) ابزاری است که به تسهیل توسعه فردی و حرفه‌ای کمک می‌کند. این برنامه اگر در بستر سازمان نوشته شود، یک تعهد دوجانبه میان کارمند و مدیر او بر سرِ فعالیت‌هایی است که می‌خواهند در جهت رشد انجام دهند. غالبا از IDP به عنوان روشی برای توسعه افراد استفاده می‌شود. سازمان ها به این طرح‌ها علاقه دارند چون شواهدی محسوس و ملموس هستند که نشان می‌دهند توسعه فردی و حرفه‌ای درحال انجام است

مدیران چگونه می‌توانند کوچ موثری برای کارکنان شوند؟

, , , ,
آیا یک مدیر می‌تواند یک کوچ موثر باشد؟ برخی از کوچ‌های حرفه‌ای معتقدند که مدیران نمی‌توانند و نباید تلاش کنند تا کارکنان خود را کوچ کنند. به هر حال، مدیر بیش از حد علاقه‌مند به نتیجه‌ی حاصل از کوچینگ است و احتمالاً نمی‌تواند به اندازه کافی بی…

چگونه ذهن‌ها را بخوانیم؟

,
مرحله برای توسعه آگاهی حسی برای درکی فراتر از کلمات و عبارات. شما از ذهن خود برای خواندن ذهن دیگران استفاده نمی‌کنید. شما ذهن‌ها را بر اساس احساس قلبی خود مورد خوانش قرار میدهید. برای شنیدن و درک کامل افراد، شما باید از واکنش‌های حسی خود نیز به اندازه فرایندهای ذهنی خود آگاه باشید. با آگاهی حسی، شما می‌توانید آنچه را که ورای کلام افراد نهان است، دریافت کنید و تشخیص دهید.

10 دلیل نیاز به هوش هیجانی

, , , ,
دلیل نیاز به هوش هیجانی- دلیل برای اهمیت ارتقای هوش هیجانی EI یا EQ:- شما ،ترموستات عاطفی، تیم‌تان هستید- شما یک مزیت رقابتی خواهید داشت- شما روی حالت اتو پایلوت (ناخودآگاه) هستید- شما نقاط کور دارید- شما و سازمانتان بهره‌ورتر خواهید بود- تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد
ده-نکته-در-سخنرانی

10 ویژگی یک ارایه ناکارآمد

, , ,
آیا می‌دانستید اغلب افراد از سخنرانی در میان مردم بیشتر از مرگ می‌ترسند؟برای مواجهه درست با ترس و استرس‌های مربوط به ارایه و سخنرانی، به شما حضور در یک جلسه کوچینگ فردی و یا جلسات کوچینگ گروهی استرس را پیشنهاد می‌کنم-10 ویژگی یک ارایه ناکارآمد

از گفتن تا پرسیدن

, , , , ,
از گفتن تا پرسیدن - همه‌ی مدیران دوست دارند در دوران مسوولیت خود، به موفقیت چشم‌گیر و قابل افتخار و ماندگاری دست یابند. اگر فرض بگیریم که نیت و قصد همه‌ی مدیران این باشد، آیا تاثیر و نتیجه نیز در همین راستا است؟ میزان شکاف بین نیت و نتیجه و فاصله بین تصمیم و تاثیر از دید مدیر و دید دیگران چقدر است؟ هر چه این شکاف عمیق‌تر باشد، نیاز به تغییر بیشتر است. اگر بخواهیم با دیدگاهی عمل‌گرایانه به شرایط موجودمان توجه کنیم، امکان تغییر دادن چه چیز را داریم؟

ما بیشتر در تخیل رنج می‌بریم تا واقعیت!

,
ما بیشتر در تخیل رنج می‌بریم تا واقعیت! - در حال حاضر در کجای زندگی‌تان شرح ترس‌های‌تان مهم‌تر از شرح اهدافتان است؟ در اکثر موارد انتخاب‌های دشوار که بیش از همه از انجام دادن آن‌ها واهمه داریم، دقیقاً همان کاری هستند که باید بکنیم.
5 روش برای پرورش و ایجاد اعتماد

پنج روش ایجاد و پرورش اعتماد

, , ,
پنج روش ایجاد و پرورش اعتماد - اعتماد چیزی نیست که فورا بدست بیاید، بلکه در گذر زمان براساس یک رفتار خوب و قابل اعتماد بدست می‌آید. در کسب و کار صرفا بیان جمله "به من اعتماد کنید" کافی نیست. شما نمی‌توانید درخواست اعتماد کنید، بلکه باید این اعتماد را کسب کنید!
پادیادگیری" به معنای کنار گذاشتن آموخته‌های ناکارآمد پیشین

چرا مشکل یادگیری، پادیادگیری است؟

, ,
پادیادگیری - آلبرت انیشتین گفت: "ما نمی‌توانیم مشکلات‌مان را با تفکری مشابه آنچه آن را ایجاد کرده است، حل کنیم." در این زمانه‌ی در حال تغییر و دگرگونی، ما باید از الگوهای ذهنی و افکار و اندیشه‌مان آگاهی داشته‌باشیم. نقطه شروع پادیادگیری و کنار گذاشتن آموخته‌های ناکارآمد پیشین؛ تغییر در شیوه اندیشه‌ی ما درباره‌ی یادگیری است.