کامران فرنیان

کسب و کار کوچینگ - رهیاری- کانون یادگیری فردا
کامران فرنیان

کسب و کار کوچینگ

کسب و کار کوچینگ- علل اصلی ریزش در مدیران اجرایی، کمبود مهارت‌های هیجانی- کوچینگ (رهیاری) موثر با مدیران و دیگران تمرین می‌کند تا مهارت خود را در کار همراه با تغییرات بهبود بخشند- کوچینگ (رهیاری)، مهارت‌ها و ظرفیت‌هایی می‌سازد که به بهبود نتایج و روابط کارآمدتر کمک می‌کند.

اصول مربی‌گری (منتورینگ): راهنمای مربی‌ها به سوی موفقیت

با یادگیری بیشتر درباره‌ی منتورینگ (مربی‌گری) و ویژگی‌ها و فعالیت‌های یک منتور (مربی)، خود را برای مربی‌گری آماده کنید. یاد بگیرید که چرا زنان فنی به مربی نیاز دارند و چگونه می‌توان شاگردی با آینده درخشان پیدا کرد. ببینید چگونه از رابطه‌ی مربی‌گری سود خواهید برد و بایدها و نبایدهای مربی‌گری را یاد بگیرید.

قدرت ذهن در مقابل هیاهوی پیرامون
کامران فرنیان

قدرت ذهن در مقابله با هياهوی پيرامون

فردی با شنوایی طبیعی کامل در حالی که ذهنش متوجه موضوع دیگری است، چگونه می‌تواند نسبت به دنیای پیرامون خود ناشنوا شود؟ این پرسش تامل‌برانگیز که بی‌شک رویداد آشنا و ملموس زندگی روزمره محسوب می‌شود و همه ما به نوعی شاهد حضور پررنگ و محسوس آن در تجربه زیستی خود بوده‌ایم.

لایه های روان سازمانی
کامران فرنیان

شناخت لایه‌های روان‌ِسازمانی

مدیریت یعنی در اختیار داشتن سکان؛ نه فراز و فرود به همراه موج. مدیر به مفاهیم و ابزارهایی گرایش دارد که کنترل پذیر باشند. افسوس که به همین دلیل بسیاری از دانشگاهیان و مشاوران مفاهیم و نظریات فرهنگی را در زرورق پرسش‌نامه‌هایی عرضه می‌کنند که به عدد و نمودار می‌انجامد. و سازمان را در قالبی آراسته جای می‌دهد. این گونه قالب بندی نادرست نیست؛ اما ارزش چندانی ندارد. چون جنبه‌های مهم سلطه فرهنگ را نشان نمی‌دهد.

روان سازمان سازمان روان(2)
کامران فرنیان

روانِ‌سازمان، سازمانِ‌روان (۲)

سازمانی موفق به این مهم خواهد شد که فضای روانی و فکری آن به گونه‌ای باشد که کارکنان آن بتوانند وارد سفر قهرمانی زندگی خود شوند و قهرمان درون‌شان را بیدار سازند. هرچه تعداد بیشتری از کارکنان موفق به طی چنین سفری شوند، بیداری قهرمان درون سازمان را بیشتر تضمین می‌نمایند.

یک تیم روان
کامران فرنیان

روانِ‌ سازمان، سازمانِ‌ روان (۱)

توجه به این نکته ضروری است که فضای کاری سازمان، انعکاس مستقیم رفتار رهبران و مدیران ارشد آن است. فضاي كاري مطلوب زماني قابل دست‌يابي است که تمامی پارادایم‌های جاری از نحوه‌ی ارتباط انسان با سازمان و رهبری تغییر یابد و این مهم به نوبه‌ی خود، نیازمند بازپنداری روش‌های مدیریت، جهت ايجاد پلی برای گذر از «انسان سازمانی» به «سازمان انسانی» خواهد بود.

کنار گذاشتن پیش فرض ها
کامران فرنیان

کنار گذاشتن پیش فرض ها

ما همه دارای «جمله‌های پیش‌فرض زندگی»۲ هستیم که از مجموعه همین الگوهای ذهنی شکل گرفته و تمام مسیر زندگی ما را به‌وجود می‌آورند. مثلا یکی از مهم‌ترین جمله‌های پیش‌فرض زندگی من که در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده‌ام این بوده که «آدم موفق کسی است که خوب درس بخواند، بعد دانشگاه برود، بعد ‌شغل مناسبی پیدا کند با حقوق خوب و برای خانواده‌اش با خرید خانه و ماشین در مراحل بعدی، ویلا و سفرهای خوب، یک زندگی عالی بسازد.