در سبک آموزش سنتی، آموزگار صحبت می کند و بقیه گوش می دهند. اما تحقیقات نشان می دهد که در این روش یادگیری(به معنای عملی کردن دانسته ها و تغییر در رفتار) خیلی کم اتفاق می افتد.
اما ما با بازی ها و تمرین و مشارکت افراد، شرایط را به شکلی پیش می بریم که یادگیری اتفاق بیفتد.
هر انسانى در عمق وجود خود عاشق بازى، است. بازى ها نوعى ابزار قدرتمند علمى _ فرهنگى به شمار مى آيند كه بستر همكارى و هميارى گروهى و تقويت مهارت ها را مهيا مى سازند.
بازى هايى با الگوهاى هدفمند به بازيكن نشان مى دهد كه تا چه حد در انجام اين بازى مهارت داشته است و يا نيازمند كسب چه مهارت هايى مى باشد. بازى نه فقط راهى براى تخليه ى انرژى، پرورش خلاقيت و استعدادها است، بلكه انعطاف پذيرى و متفاوت بودن روش هاى آن، بازى را ابزارى كارآمد براى توانمندسازى مى كند.