به STAR® MANAGER خوش آمدید
برنامهی پیشگام و برندهی جایزهی توسعهی مدیریت که هدف آن موفقیت حداکثری شما در موارد زیر است:
کارایی
بهرهوری
تعامل
به STAR® MANAGER خوش آمدید
برنامهی پیشگام و برندهی جایزهی توسعهی مدیریت که هدف آن موفقیت حداکثری شما در موارد زیر است:
کارایی
بهرهوری
تعامل
نظرات داوران...
« برنامهی STAR® Manager از تیم Notion مجموعهی مجازی سرگرم کننده و تعاملی شامل بخشهای تکالیف محل کار، ماژولهای کوتاه آموزش آنلاین، تأمل هدایت شدهی دقیق و پشتیبانی مستقیم مربی است.
ادغام مهارت موضوعی عمیق و طراحی آموزشی قوی این مجموعه در بستری قوی و ارائهی یک برنامهی توسعهی مدیریت با کیفیت بالا به بازار داوران را تحت تأثیر قرار داد. آنان همچنین، از ترکیب روشها و شفافیت هدف که با رویکرد «ارزیابی آموختهها» پشتیبانی میشد، شگفت زده شده بودند. راه حلی مبتکرانه و جامع برای یکی از مشکلات بلند مدت که دنیای کوچینگ بهرهی فراوانی از آن خواهد برد.»
STAR® MANAGER برای چه کسانی مفید است؟
برای هر کسی که مسئولیت مدیریت صفی دیگران را به عهده دارد.
با انتخاب هر یک از موارد زیر میتوانید اطلاعات بیشتری دربارهی نحوهی پشتیبانی STAR® از گروههای مختلف مدیران، بخشهایی که تحت حمایت آن قرار میگیرند، و این که چگونه برای ارتقا یا حل مشکلات روزمرهای که بسیاری از سازمانها با آن مواجهند به شما کمک میکند، به دست آورید.
تغیر فرهنگِ یک سازمان دقیقاً از بالاترین رده آغاز میشود.
با انجامِ برنامهی STAR®، رهبرانِ ارشد الگویی برای یک «رویکردِ پرسشمحور» خواهند بود و در نتیجه در گروه مرکزیِ مدیرانِ ارشد و مشتریانی که بهطور روزمره با آنها تعامل دارند، مشارکت و بهرهوری را افزایش خواهند داد. پرسش سؤالاتِ قدرتمند در این سطح میتواند اثر بسیار بزرگی بر افزایشِ کارایی و ایجاد یک بینشِ رشدِ سازمانی داشته باشد.
مدیرانِ ارشد عادت دارند، یا شاید از آنها انتظار میرود که به روشی هدایتی عمل کنند. برنامهی STAR® نتایج تحولآمیزی را در میان این مدیران برآورده کردهاست.
مدیرانِ ارشد کسانی را که به آنها گزارش میدهند در قبال انجام وظایفِ محوله مسئول میکنند، اما برای برآورده کردنِ نتایج به آنها اختیار و مسئولیت واگذار نمیکنند. برنامهی STAR® این سطح از مدیریت را خودآگاهتر میکند و آنها را قادر میسازد تا رفتارهای معمولِ خود را متوقف کنند و بیشتر «رویکردی مربیگرانه» را وارد کنند. در نتیجه، هنگامی که این مدیران پیشرفت و مشارکتِ بیشترِ گزارشدهندگانِ مستقیمِ خود را میبینند، زمانِ آنها آزادتر میشود تا با رهبریِ تغیرات و ترغیبِ افزایشِ کارایی، به سازمان ارزشافزایی کنند.
«ستارههایِ» هر سازمانی نیز همچنان به STAR® نیاز دارند.
تواناییِ ذاتی، فرهمندی (کاریزما)، جذبه، و عزمِ آنها با مهارتهای بهبودیافتهی مربیگری و مدیریتیِ عملیاتی و مربوط به رشد تکمیل خواهد شد. در نتیجه آنها قادر خواهند بود تا حتی ظرفیت بیشتری را در خودشان و افرادی که با آنها تعامل دارند شکوفا کنند.
بهبودِ کارایی را تصور کنید که در سازمانِ شما به وقوع خواهد پیوست اگر سطح میانیِ مدیریتِ شما رویکردی مربیگرانه را در مدیریت به کار گیرد.
برنامهی STAR® مملو از «مأموریتهایِ» محلِکار-محور است که دستاوردهای بسیار سریعی را در زمینهی افزایش مشارکت و کاراییِ تیم ارائه میدهد.
کسانی که به تازگی اولین ترفیع مدیریتیِ خود را دریافت کردهاند، اغلب «انجامدهندگانِ» بسیار توانایی هستند که تواناییهای امیدوارکنندهای را در زمینهی سرپرستی و رهبریِ تیم از خود نشان دادهاند.
برنامهی STAR® به طور ایدهآلی به مدیرانِ جدید تواناییها و جسارتی میبخشد تا به تیم خود مسئولیت و اختیارات واگذار کنند و از آنها مشارکت بطلبند و در نتیجه خود از طریق مدیریتی با رویکرد مربیگرانه، تلاشِ خود را از «انجام دادن» بر «رهبری» و «مربیگری» متمرکز سازند.
برای بسیاری، شروعِ یک کارآموزی یا برنامهی دانشآموزی، اولین تجربهی کار در یک تیمِ حرفهای است.
آنها باهوش و مصمم اما اغلب فاقد مهارتها و تجربهی شرایطِ مدیریتی هستند. برنامهی STAR® به کارآموزان و دانشآموختگانِ جدید مهارتها و جسارتی را میبخشد تا از اعضای با تجربهترِ تیم سؤالاتِ بینشمندانه بپرسند، جمعی کار کنند، و از طریق توسعهی این مهارتهای کلیدی در کنارِ توسعهی دانشِ فنیِ خود، حمایت و ارزشافزایی را بیاموزند.
استفاده از یک «رویکرد پرسشمحور» میتواند برای خدمات حرفهای و هیئت علمی (پرسنل آموزشی) بسیار مفید باشد، چه در تعامل آنها با اعضای تیم و دانشجویان و چه در تعامل با سایر استادان و محققان.
برنامهی STAR® به پرسنل مهارتهایی میبخشد که زمان کمتری را به هدایت، پاسخ به سؤالات و حل مسئله اختصاص دهند. این امر از طریق ترغیب سایرین به بر عهده گرفتن مالکیتِ کارِ خود و سنجیدنِ دقیقِ راهحلهای خود، صورت میگیرد. در نتیجه، میزان بیشتری از زمانِ پرسنل جهت کار بر روی پروژههای جدید و همکاریهای راهبردی آزاد خواهد شد.
سرعتِ تغیر، شاید بیش از هر بخش دیگری در خردهفروشی به طور ملموس احساس شود.
با تکاملِ پرسرعتِ خردهفروشی، و انتخابِ روش و مکان خرید توسط مشتریان، ارتباطات و ارزشِافزودهی ایجاد شده در محل تولید بیشک امروز از هر زمان دیگری حیاتیتر هستند. سازمانهای خردهفروشی اغلب نرخ بالاتری از جایگزینی پرسنل را، نسبت به سایربخشها، تجربه میکنند، بنابراین نیاز به جذب و ترغیب اعضای تیم جهت افزایش کارایی و بهرهوری، بیشازپیش حیاتی است. برنامهی STAR® تابهحال سطوح قابل توجهی از بازده سرمایهگذاری[۱] (ROI) را برای سازمانهای بزرگِ خردهفروشی به ارمغان آورده است. این امر از طریق اعطای مهارتهای لازم به پرسنل مدیریتی و نظارتی جهت «مربیگریِ» پرسنل با تمام توجه و تمرکز است که سبب افزایش کارایی و دستیابی به نتایج بینظیر میشود.
[۱] return on investment (ROI)
در صنعت مهمانیاری، تمامی کارکنان نمودی از فرهنگ و استانداردهای خدماتِ مشتریِ سازمان هستند.
ایجاد «رویکردی پرسشمحور» در قبال مدیریت، میتواند کارکرد کل تیم را بهبود بخشد و همچنین اثری متحولکننده بر فرهنگ شرکت داشته باشد. STAR®، به عنوان یک برنامهی یادگیریِ مجازی، ظرفیت دستیابی به یک نیروی کار بزرگ و متنوع را، جهت افزایش تعامل، کارایی و بهرهوری، دارد.
در تولید صنعتی و سازمانهای عملیاتی، مدیران اغلب به علت کاراییِ مناسب در محلِ عملیات/تولید، ترفیع مییابند.
نقش جدیدِ آنان، یعنی نظارت بر کارکنان، نسب به شغل پیشینِ آنان نیازمند مجموعهای کاملاً متفاوت از مهارتها است. اما آنان اغلب هیچ آموزشی دریافت نمیکنند که در طی این گذار، پشتیبانِ آنها باشد. جهت کاهش نرخ جایگزینیِ پرسنل[۱] و افزایش حفظ کارکنان، پرورش ارتباط میان سرپرستان و تیمهایشان حیاتی است. مدیران و سرپرستان در این محیط از برنامهی STAR® سود خواهند برد، چرا که این برنامه مهارتها و رفتارهای لازم را جهت ایجاد یک محیط کارِ مؤثر و مولد، بر اساسِ رویکری «مربیگرانه» در قبال مدیریت، به آنها میبخشد.
[۱] turnover
تمرکز بسیاری از شرکتهای خدمات حرفهای بر توسعهی مهارتها و مدارکِ حرفهایِ افرادشان، به جای مهارتهای مدیریتیِ آنان، است.
برنامهی STAR® Manager میتواند برای پرسنلِ شرکتها در این صنعت بسیار مفید باشد، چراکه ذهن آنها را به روی مجموعهای نو از مهارتها باز میکند. این مهارتها در تعاملهای مدیریتی و همچنین حرفهای، مجموعهای از ابزار را در اختیار آنها قرار میدهد. قابلیت افزایشِ مهارتها و دانشِ اعضای تیم از طریق پرسش سؤالات بینشپژوهانه، میتواند کاراییِ تیم را افزایش دهد. این امر همچنین زمان مدیران را آزاد میسازد تا بتوانند از طریق «رهبری» و «مربیگری»، ارزشافزایی کنند.
سازمانهای خدمات مالی در گرفتن تصمیمات نظارتیِ مناسب و مدیریت ریسکِ شرکتی[۱] به مدیران خود متکی هستند. اما اغلب ظرفیت این مدیران با «انجام» و «مدیریتِ» فعالیتهای روزانه گرفته میشود.
برنامهی STAR® مدیران را با ابزاری تجهیز میسازد که رفتارِ معمول خود را در بازپرسی و هدایت تیمشان متوقف کنند، یک قدم به عقب بردارند و به اهدافی که باید به آن دستیابند بیندیشند. با انجام این کار، مدیران به تیم خود اختیارات بیشتری میبخشند و آنها را در مقابل نتیجه، و نه فقط ارائهی تکالیف، مسئول میسازند. این تغیر در رویکرد مدیریتی، تیمها را به کار میگیرد و ترغیب میسازد و کاراییِ آنها را به سرعت افزایش میدهد.
[۱] corporate risk management
متخصصان فنی، که در حوزهی خود کارشناس محسوب میشوند، اغلب در پاسخ به درخواست مساعدتِ دیگران، هدایتگر و توصیهدهنده هستند
برنامهی STAR® میتواند دامنهای از مهارتها را فراهم آورد که متخصصان فنی را قادر میسازند از «رویکردی پرسشمحور» استفاده کنند. بدین ترتیب این متخصصان به دیگران کمک خواهند کرد تا تعداد بیشتری از مسائلِ خود را حل کنند و مالک راهحلها باشند. در نتیجه متخصصان فنی زمان بیشتری خواهند یافت تا بر فعالیتهایی تمرکز کنند که ارزش افزودهی بیشتری تولید خواهد کرد، و نهایتاً کارایی و بهرهوری را افزایش میدهند.
بسیاری از سازمانها در صنایع هوافضا و دفاع، یک فرهنگ محافظهکارانهی «فرماندهی و کنترل» دارند که میتواند خلاقیت و نوآوری را سرکوب کند.
برنامهی STAR® میتواند در جهت تغیر فرهنگ مدیریتی از «دستور» به «درخواست»، در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. این تغیر میتواند تیمها را در جهت حل مسئله و مالکیت راهحلهای خود به کار بگیرد و ترغیب سازد، به طوری که بازده و بهرهوری بالاتری ارائه دهند.
سازمانهای درونیِ سرویسِ سلامت (NHS) دورهای از تغیرات بزرگِ سازمانی را تجربه کردهاند، این امر اغلب باعث شد که پرسنل نقش خود را تغیر دهند یا نقشِ کنونی خود را مورد بازنگری قرار دهند.
این تغیرات در کنار نیاز به کاهش هزینهها، سبب فشاری فزاینده بر پرسنل شده است. برنامهی STAR® میتواند به مدیران و رهبران در تمامی سطوح، ابزار و جسارتی را ببخشد تا رویکردی «مربیگرانه» در مدیریت پیشگیرند و از تیمهای خود در زمان تغیرات حمایت کنند.
علارغم آگاهیِ بالا از مربیگری وکاربرد گستردهی آن، هنوز در اغلب سازمانها مربیگری اثر تحول آفرینی را نداشته است که قابلیت آن را دارد.
تحقیقات ما نشان میدهد که دلیل این امر رسیدنِ مداخلههای مربیگرانه به طور معمول تنها به ۵ درصدِ برتر از سازمانها است. برنامهی STAR® اولین فرصت را برای سازمانها فراهم میکند تا تغیراتِ رفتاریِ تحولآفرین را در مقیاس بزرگ ارائه کنند و بازده سرمایهگذاریِ قابل توجهی داشته باشند.
برنامهی STAR® مهارتها و ابزاری را به رهبران میبخشد تا تیمهای خود را «طراحانه قادر سازند» و توسعه دهند. این امر از طریق مکمل کردنِ تعداد بیشتری از مداخلههای برنامهریزی شدهیِ مربوط به رشد به گفتوگوهایِ مربیگرانهیِ «با تمام توجه و تمرکز» صورت میگیرد.
فرهنگِ مربیگرانهای که برنامهی STAR® قادر است نهادینه کند، فرآیند برنامهریزی برای جایگزینیِ رهبران را تسهیل میبخشد، همانطور که این فرآیند در شرکتهایی با فرهنگ مربیگرانه آسان است. با کارکنانی که در حال یادگیری و توسعه هستند، یک شرکت در حال ایجاد یک زنجیرهی رهبری است.
یک نظرسنجیِ جدید نشان داده است که در سازمانهایی با فرهنگهای مربیگریِ قوی، ۶۰% از کارکنان خود را «دارای مشارکتِ بالا» رتبهبندی کرده اند، درحالی که این رقم در سازمانهای فاقد این فرهنگ ۴۸% است.
برنامهی STAR® میتواند به مدیران در سراسرِ سازمانِ شما کمک کند تا بیشتر از رویکردی «مربیگرانه» در قبال مدیریت استفاده کنند. این رویکرد به کارکنان کمک میکند تا مالکیتِ کارِ خود را بپذیرند و مسئولیتِ شخصی را بیاموزند، و در نتیجه در کارایی و حرفهی خود نقشِ بیشتری داشته باشند. هنگامی که مدیران زمان بیشتری را به «مربیگری» و نه «مدیریت» اختصاص میدهند، در مییابند که بارِ کاریِ آنها کمتر میشود، چراکه نیازی نیست مستقیماً بر پرسنل نظارت کنند و پرسنل خود به توسعهی مهارتهای موردِ نیاز برای موفقیت ادامه میدهند و در سطوحی در حد انتظار یا حتی فراتر کارایی دارند.
تحقیقات نشان میدهد که نزدیک به یک سومِ کارکنان به علت رابطهی ضعیف با مدیرِ خود، شغلشان را ترک میکنند.
از دست دادنِ کارکنانِ مستعد و ماهر و همچنین هزینههای مربوط به استخدام و آموزشِ مجدد، مشکلاتی جدی برای سازمانها ایجاد خواهد کرد. برنامهی STAR® میتواند مدیران شما را با مهارتهایی مجهز سازد تا سبک مدیریتشان را به گونهای تغیر دهند که بیشتر از «رویکردی پرسشمحور» به کار گیرند. ثابت شده است که این رویکرد، مشارکت و اختیارات اعضای تیم را افزایش میدهد و انگیزه و رضایت شغلی بالاتری به آنها میبخشد و به این ترتیب نرخ حفظِ کارکنان را افزایش مییابد.
مهارتهای آموختهشده پس از تکمیل برنامهی STAR® تنها مربوط به تعامل با اعضای تیم و همنوعانِ درونِ سازمانتان نمیشوند، بلکه این مهارتها میتوانند به طور کاملاً مؤثری در قبال مشتریان و تأمینکنندگان در سایر سازمانها نیز به کار گرفته شوند.
بسیاری از تیمهایی که در محیطهای تجاری کار میکنند، متوجه افزایش کاراییِ خود در اثرِ استفاده از تکنیکهای تدریس شده در برنامهی STAR® شدهاند، کسب تجارتهای جدید، ایجادِ درک و سازگاری و مدیریتِ روابط، و ارائهی سطوح بالاتری از رضایت مشتری.
در نظرسنجیهای سازمانی، فرصت یادگیریِ مستمر و توسعهی مهارتهای جدید معمولاً در میان کارکنان از رتبهی مثبتی برخوردار است.
مهم است که افراد و سازمانها یک بینشِ رشد داشته باشند که از ارائهی یادگیری و توسعهی مستمر حمایت کند. داشتنِ یک بینش رشد مربوط به عقیدهای است که یک فرد میتواند با حمایتِ یک بازخوردِ باکیفیت، بیاموزد و پیشرفت کند. برنامهی STAR® از توسعهی یک بینشِ رشد حمایت میکند. این حمایت از طریق اعطای مهارتهایی به مدیران است تا بیشتر سبکی «مربیگرانه» از مدیریت را توسعه دهند که شامل ارئهی منظمِ هر دو نوع بازخوردِ قدرشناسانه و مربوط به رشد به اعضای تیم میشود.
بسیاری از سازمانها فوایدِ کار کردن با چابکیِ[۱] بالاتر را درک میکنند.
چابکتر شدن اغلب به معنای تغیری است نسبت به فرهنگِ یک سازمان، و برنامهی STAR® میتواند در حمایت از این تغیر و آشناسازیِ مدیران و رهبران با یک «رویکردِ پرسشمحورِ» چابکتر در قبال مدیریت و رهبری مورد استفاده قرار گیرد.
[۱] متأسفانه ترجمهای که بتواند تعریف و مفهوم کاملِ لغتِ agility را برساند یافت نشد. در این متن برای روان بودن ترجمه آن را «چابکی» ترجمه میکنیم. اما agility در تعریف یعنی تواناییِ انطباق و رویارویی با مسائل به طور سریع و کاربردی. لغتِ agile نیز صفتِ این اسم است.
مدیران اغلب از گفتوگوهای دشوار با اعضای تیم خود اجتناب، یا به طور نامناسبی به آنها رسیدگی میکنند، به طوری که رنجش و اختلاف نظر بیشتری ایجاد میکنند.
برنامهی STAR® میتواند به مدیران کمک کند تا برخی از فرضیات اساسی و نهفته را درمورد رفتارِ خود و سایر اعضای تیمشان، موشکافی کنند و به آنان کمک میکند تا برای گفتوگوهای چالشانگیزی آماده شوند که نتایج بسیار موفقتری خواهد داشت.
ارزیابیهای کاراییِ سالیانه به طور سنتی برای اندازهگیری و ارزیابیِ کاراییِ کارکنان مورد استفاده قرار گرفتهاند، اما تعداد روبه افزایشی از سازمانها آنها را بیارزش میدانند.
به جای در انتظارِ چرخهی ارزیابی ماندن، مدیران باید به طور مرتب با اعضای تیم خود ارتباط برقرار و «با تمام توجه و تمرکز» بازخوردِ کارایی ارائه کنند. برنامهی STAR Coaching Model® از شرکتِ Notion مهارتها و جسارتی را به مدیران میبخشد تا رویکرد مدیرتیِ روزمرهی خود را به «رویکردی پرسشمحور» تغیر دهند که میتواند بهبودِ تعامل و کاراییِ پرسنل را تسریع کند.
در مواردی که تغیرات فرهنگی در مقیاس بزرگ بسیار موفق بودهاند، یک حامیِ ارشدِ کاملاً مشهود وجود داشته که از برنامه حمایت میکرده و الگوی رفتاری بود است.
طبیعتِ منعطف و قابل ارتقاءِ برنامهی STAR®، شما را قادر میسازد تا آموزشِ رفتارهایِ مربیگرانه را به تمام سرپرستانِ درونِ سازمانتان معرفی کنید و در نتیجه تغیرات سازمانی را حمایت و حفظ کنید.
یک برنامهی یادگیری تلفیقی فوقالعاده...
اینها تنها نمونهی کوچکی است از آنچه باعث میشود با STAR® Manager حداکثر انعطافپذیری را داشته باشید و در عین حال به نتایج شگفتآوری دست پیدا کنید:
یادگیری انعطاف پذیر و خود گردان مناسب با نیازهای هر یک از کارآموزان
فرصت تمرین و به کارگیری مهارتهای جدید با ««تکالیف» محیط کار بعد از هر ماژول
جلوگیری از هدر رفتن زمان برای رفت و آمد و شرکت در کلاس
فرصتهای یادگیری فعال با همکاران همراه با بازخورد کارشناسان برای هر نفر به صورت جداگانه
انفجارهای یادگیری کوتاه، عمدتاً در ۴۰-۲۰ دقیقه
قابل استفاده برای گروههایی به اندازهی یک تا هزاران نفر
عدم وابستگی به رویدادهایی مانند وبینارها که در زمان خاصی برگزار میشوند
پشتیبانی جامع مداوم و پس از برنامه برای کمک به نهادینه شدن مهارتها
تنها در عرض ۴ ماه شاهد پیشرفتهای چشمگیر باشید
نتایج زیر دستاوردهای مستقیم کارآموزان STAR® Manager را نشان میدهد. تصور کنید سازمان شما نیز بتواند در مدت ۴ ماه چنین دستاوردهایی پیدا کند، وای … چه میشود؟
پیشرفت در مشارکت بیشتر اعضای تیم
پیشرفت در پرسیدن بیشتر سؤالهای بهتر
پیشرفت در بهرهوری شخصی
پیشرفت در
- حل مسأله توسط خود اعضا
- یافتن راه حل به جای مشکل سازی
حال اگر سازمان شما در عرض ۴ ماه به چنین دستاوردهایی دست پیدا کند، چه خواهد شد؟ چرا برای اطلاعات بیشتر گشتی در STAR® Manager نمیزنید…؟
دیگران دربارهی STAR® Manager چه میگویند؟
برای شنیدن مجموعهای از نظرات دربارهی STAR® Managerاین ویدئوها را ببینید
آنه ویلیامز
مدیر آموزش، تامسون رویترز
آنیتا بیرن
مدیر ارشد L&D ، Santander
آندره ژولی
سرپرست طراحی استراتژیک، LEO
راس هارتلند -شاو
مدیر پروژهی تحول جهانی، Costa Coffee
مشتریان ما
برنامهیSTAR® از تیم Notion طی سالیان تأثیر مثبت و دستاوردهای چشمگیری برای طیف وسیعی از سازمانها داشته است. در اینجا تنها تعدادی از مشتریان ما را میبینید، که مدیران آنها در برنامههای Notion و از جمله STAR® شرکت کردهاند.