چگونه برنامه توسعه فردی را در سازمان خود پیادهسازی کنیم؟
همه ما چه کارمند چه مدیر و رهبر، به برنامهای برای توسعه فردی خود نیاز داریم؛ اما داشتن برنامه توسعه فردی در سازمان نکات و
همه ما چه کارمند چه مدیر و رهبر، به برنامهای برای توسعه فردی خود نیاز داریم؛ اما داشتن برنامه توسعه فردی در سازمان نکات و
اغلب اوقات در بخش مدیریت منابع انسانی به سابقه دانشگاهی یا فنی یک فرد متقاضی کار بیشتر از صلاحیتهایی که بر رشد فردی او اشاره
نقش جلسه صفر در کوچینگ کوچینگ با درمان چه تفاوتی دارد؟ ما انسانها، تمایل داریم به شکلی خودانگیخته و خودتعیینگر (Self-Determined)، در زندگی خودمان وارد
زمانی که عموم مردم برای اولین بار با مفهوم هوشهیجانی (EQ) آشنا شدند، آن را حلقه گمشده و یک یافته عجیب تلقی کردند: افراد دارای
همه ما میدانیم که بازار اشتغال وضعیت چندان خوبی ندارد – هم برای آنها که هیچ شغلی ندارند، هم برای شاغلهایی که شغل رویاییشان را
راهبران سمت و سوی حرکت، انرژی و حال و هوای تیم را تعیین میکنند. حالا دیگر راهبرانی مانند شما بیش از هر زمان دیگری از
وقتی شرایط سخت میشود، چه چیزی سبب میشود عدهای به شرایط مطلوب برگردند و سایرین مذبوحانه دست و پا بزنند؟ روزهای گذشته شلیکوار درون سر
اگر میخواهید در سال ۲۰۲۰ در مسیر شغلی خود پیشرفت داشته باشید، در شغل فعلیتان ارتقاء یافته یا شغل جدیدی پیدا کنید لازم است یک طرز فکر رو بهرشد را در صدر فهرست اولویتهایتان داشته باشید.در این مقاله ۱۰ مهارت نرمی که برای توسعه مسیر شغلی خود به آنها احتیاج دارید نوشته شده است.
زندگی شاید هیچ گاه سهل و راحت نشود و گویی قرار هم نبوده اینگونه باشد، این پیشفرض که روزی زندگی راحت خواهد شد، مانع درک و پذیرش سختی زندگی است و کار ساده را بر ما سخت و پیچیده مینماید
یک روش حل مسئله: تکنیک CATWOE ما قصد داریم در زمینهی توسعه مهارتهای نرم، ابزارهایی را در اختیار شما خواننده محترم قرار بدهیم. یکی از
تجزیه و تحلیل ریشه مشکل، یک فرآیند مفید برای درک و حل آن مشکل است.
بفهمید که چه اثرات منفیای رخ میدهد. سپس، به سیستمهای پیچیده اطراف آن مشکلات نگاه کنید و نکات کلیدی شکست را شناسایی کنید. در نهایت، راهحلهایی برای رفع این نکات کلیدی پیدا کنید و یا علل ریشهای مشکل را تعیین کنید.
آزاد کردن احساسات، تغییر دیدگاه در هویتمان و تغییر ایدههایی که به آنها ایمان داریم از جمله مهارتهای ذهنی هستند. اگر شما در گذشته برای تغییر باورهایتان بسیار تلاش کردهاید و ناموفق بودهاید، احتمالاً این مهارتها را نیاموخته بودید.
برای کنار گذاشتن یک عادت بد، ابتدا متعهد به تهیه یک برنامه و جلوگیری از رفتار خود شوید، سپس صفات خودانضباطی و خودآگاهی را در خود توسعه دهید تا بتوانید در مسیر درست حرکت کنید.
همچنین روشی مناسب برای مقابله با آن انتخاب کنید وزمانی که بهخوبی از پس آن برآمدید، به خودتان پاداش دهید و در کنار تلاشهای خود از دیگران نیز کمک بگیرید.
کوچینگ فرایندی است که به ذهن مراجع کمک میکند که مسایل خودش را حل کند، او را با خلاقیت ذاتی خود، دوباره متصل کند؛ اما
اگر زندگی شما یک کتاب بود و شما نویسندهاش بودید، دوست داشتید داستان شما چطور پیش برود؟ این سوالیست که زندگی مرا برای همیشه تغییر داد. من در بیابانهای داغ لاسوگاس بزرگ شدم، و همیشه میخواستم که آزاد باشم. یک رویای همیشگی برای سفر به دور دنیا داشتم. در سن ۱۹ سالگی روز بعد از فارع التحصیلی از دبیرستان به یک منطقه برفی نقل مکان کردم و یک ماساژور شدم. در این شغل تنها چیزی که نیاز داشتم دستانم بود و تخت ماساژم که در کنارم بود و من میتونستم به هر جایی بروم. برای اولین بار در زندگیم احساس آزادی و استقلال کردم و احساس کنترل کامل روی زندگیم تا اینکه تغییری در زندگی من بهوجود آمد.
نظریه هدفگذاری لاک-دکتر ادوین لاک و دکتر گری لاتهام، به مدت چند سال، تحقیقاتی در زمینه تئوری هدفگذاری انجام دادهاند که طی این تحقیقات، آنها پنج عامل را شناسایی کردند که باید برای رسیدن به اهداف خود مورد بررسی قرار دهیم.
در این مقاله، ما به بررسی تحقیقات آنها و نحوه استفاده از آنها برای تنظیم اهداف خواهیم پرداخت.
تیم ملی ایران بازی را واگذار کرد اما آيندهاي تازه را خلق كرد. حالا برای بازي بعدي در مقابل تيم قدرتمند پرتقال ديگر به گل نخوردن فكر نميكنيم؛ ما برد را حق مسلم خود ميدانيم.
هدف چیست و چه ویژگیهایی دارد؟- همه ی ما در زندگیهامون هدفهایی داریم. اما چرا محقق نمیشند؟ اصلا هدف چیه؟ چگونه متوجه بشیم که اینی که ما بهش علاقه داریم استعداد واقعیمونه نه هوس و آرزومون؟ در این مقاله یاد میگیریم چگونه یک هدف شفاف و بر اساس ارزشهامون بنویسیم
مهارت یادگیری را میتوان یاد گرفت.
افراد زیادی به اشتباه تصور می کنند توانایی یادگیری به هوش برمیگردد. برای آنها یادگیری یک ویژگی ذاتی مانند رنگ چشم است، که به ژنتیک و وراثت مربوط میشود. اما همچنان این اختلاف نظر وجود دارد که آیا افراد، یادگیرنده زاده میشود یا نه؟ پس چرا اصلا باید در یادگیری مهارت بیشتری کسب کنیم؟
سه تفاوت بین بازخورد و انتقاد-من چندین بار در موقعیتهای مختلف و در شرایطی نسبتاً قاعدهمند و منظم با مراجعان، اصول دیل کارنگی “انتقاد نکردن، محکوم نکردن و شکایت نکردن” را تمرین کردهام و تقریباً همیشه با این سوال مواجه شدهام که “خوب، چطور باید مشکلات را حل کنم، اگر نتوانم انتقاد کنم ؟”
برنامه توسعه فردی (IDP) ابزاری است که به تسهیل توسعه فردی و حرفهای کمک میکند. این برنامه اگر در بستر سازمان نوشته شود، یک تعهد دوجانبه میان کارمند و مدیر او بر سرِ فعالیتهایی است که میخواهند در جهت رشد انجام دهند.
غالبا از IDP به عنوان روشی برای توسعه افراد استفاده میشود. سازمان ها به این طرحها علاقه دارند چون شواهدی محسوس و ملموس هستند که نشان میدهند توسعه فردی و حرفهای درحال انجام است
دلیل نیاز به هوش هیجانی- دلیل برای اهمیت ارتقای هوش هیجانی EI یا EQ:- شما ،ترموستات عاطفی، تیمتان هستید- شما یک مزیت رقابتی خواهید داشت- شما روی حالت اتو پایلوت (ناخودآگاه) هستید- شما نقاط کور دارید- شما و سازمانتان بهرهورتر خواهید بود- تصمیمات بهتری اتخاذ خواهید کرد
کلام یادگیری فردا مجموعهای است که توسط تعدادی از کوچهای حرفهای شکل گرفته است.
کیفکو این افتخار را دارد که با ترکیب موثر آموزشهای مهارتمحور، کوچینگ و منتورینگ، در کنار شما همراهان گرامی باشد تا یادگیری را در خود و سازمانتان نهادینه کنید و بتوانید آیندهتان را آنگونه که میخواهید و دوست دارید خلق نمایید و بیافرینید.
کلام یادگیری فردا مجموعهای است که توسط تعدادی از کوچهای حرفهای شکل گرفته است.
کیفکو این افتخار را دارد که با ترکیب موثر آموزشهای مهارتمحور، کوچینگ و منتورینگ، در کنار شما همراهان گرامی باشد تا یادگیری را در خود و سازمانتان نهادینه کنید و بتوانید آیندهتان را آنگونه که میخواهید و دوست دارید خلق نمایید و بیافرینید.